נוסד בשנת 2008. מנהל מוזיקלי: טיבי צייגר

כמוסיקאים ישראלים שחונכו על ברכי המוסיקה הקאמרית מגיל צעיר אנו רואים צורך לשמר את זהותנו המוסיקלית, התרבותית, והישראלית דרכה. בארץ, הדגש הוא על קידום הופעות ופעולות העשרה מוסיקלית (בצורת כיתות אמן ושיעורים) באזורים פריפריאליים, בישובים ערביים, ומקומות בהם לא בהכרח מתקיימת פעילות מוסיקלית סדירה, בד בבד עם קונצרטים לקהל הרחב בערים והגדולות ובסדרות הקונצרטים המרכזיות. הזרוע המקבילה של האנסמבל פועלת בארה"ב, תוך מתן דגש על זהות הפרויקט כישראלי, הן מצד הרפרטואר והן מצד צוות הנגנים. הפרויקט הקאמרי הישראלי גאה להיות זוכה פרס שרת התרבות ע"ש בנימיני לשנים 2011 והפרס ע״ש עדן פרטוש 2017.
שילוב מלחינים ישראלים והזמנת יצירות חדשות הוא חלק מהותי בזהות האנסמבל, ובעשר שנות קיומו נכתבו בהזמנתו יותר משתים עשרה יצירות חדשות, הנגנים המיסדים של הפרויקט הקאמרי הישראלי הם איתמר זורמן, דניאל ברד, גיא בן ציוני , אסף ויסמן , סיון מגן, טיבי צייגר, מיכל קורמן ויעל קרת, וכיום נמנים על הנגנים הקבועים גם גי אשד, כרמית צרי ודייויד מק׳קרול. מלבד אלו הפרויקט נותן במה למוסיקאים ישראלים רבים אחרים. הפרויקט מארח גם נגנים בכירים מהשורה הראשונה של עולם המוסיקה, ובינהם- הויולן מייקל טרי והצ׳לן פיטר ווילי מרביעיית גוארנרי, הויולן סמואל רודס מרביעיית ג׳וליארד, החלילן ג׳ושוע סמית, הכנרת אנטיה וייטהאס ואחרים.
גוף הנגנים הרחב והמגוון של האנסמבל מאפשר לו ליצור תכניות מאתגרות ויחודיות ממיטב הרפרטואר הקאמרי במגוון תזמורי רחב (מהרכבי דואו ועד שביעיות) ואשר כוללות, במידת הצורך, הקדמות מוסברות על מנת לגשר בין הבמה למאזין. פעילות האנסמבל סוקרה בעיתונים מרכזיים בארץ ובחו״ל וביקורות נלהבות על הופעותיו נכתבות באופן קבוע ע"י כתבי מוסיקה ומבקרים מרכזיים, בעיתונות, ברדיו ובאינטרנט.