מורין נהדר היא זמרת, יוצרת ופייטנית, מחלוצות סצנת מוזיקת העולם בישראל, ומהבולטות בעולם בתחום התחדשות המוזיקה היהודית, שהחייתה את מסורת השירה והפיוט היהודי-פרסי וגאלה אותו משכחה. מורין זכתה ב-2022 לאות הוקרה על פועלה בתחום המוזיקה, התרבות והפיוט בארץ על ידי עמותת 'לבי במזרח', ובפרס נווה שכטר וקרן רבינוביץ' ליצירה ישראלית מקורית ל-2019 ואף נבחרה לאחת מ-50 נשים המשפיעות בישראל.
מורין הוציאה 3 אלבומים שזכו להצלחה גדולה ולביקורות מוסיקה מעולות ובכך מיצבו אותה כאחת הזמרות והיוצרות המוכשרות והחשובות במוסיקה הישראלית.

בינואר 2023 מורין הוציאה לאור את אלבומה הרביעי Toloue man (הזריחה שלי) פרויקט היסטורי חשוב עם הפקה מורכבת, ובו מחווה לפופ והרוק האיראני לפני המהפכה.

ב-2018 יצא לאור אלבום הפיוטים המצליח 'למה תעמוד רחוק', שבו 11 פיוטים ומזמורים ממורשת יהדות איראן בלחנים מקוריים של מורין, כשאחד מהם, 'על משכבי בלילות', אף נכנס לפלייליסט של גלגל"צ.

ב-2016 הוציאה מורין את האלבום בפרסית 'גולה גנדום' (פרח החיטה), שהוקדש לשירי עם פרסיים ממסורת שירת החול של יהודי איראן בעיבודים מחודשים. האלבום זכה להצלחה רבה בארץ ובעולם ולשבחי הביקורות. שיר הנושא מתוכו נכנס לפלייליסט המלא של גלגל"צ ואף היה מועמד לשיר העשור.

ב-2014 הוציאה מורין את אלבום הפיוטים המופתי 'ישנה בחיק ילדות', שהתבסס על מחקרה בתחום מסורת הפיוט היהודי-פרסי.

ב-2017 מורין השתתפה בפרויקט 'הארכיון' של אייקאסט, ובו הקריאה כקריינית עשרות פיוטים של מיטב פייטני תור הזהב ואף משוררים בני זמננו.

ב-2014 זכתה מורין בפרס Talent award בפסטיבל המוזיקה היהודית הבינלאומי באמסטרדם. באותה שנה הגיע האלבום 'ישנה בחיק ילדות' למקום השלישי בדירוג האלבומים הטובים ביותר שיצאו בישראל על ידי עיתון 'הארץ'.

מורין נולדה באיספהאן שבאיראן ועלתה לארץ כתינוקת עם משפחתה בעקבות המהפכה האיסלאמית באיראן ועלייתו של ח'ומייני לשלטון. בילדותה הצטרפה למקהלת הילדים "אנקור",(גילאי 10 ועד 18) עמה הופיעה ברחבי העולם בתחרויות למקהלות ילדים ונוער, וכבר אז נודעה כילדת פלא ובקולה המרשים. למדה בתיכון האקדמיה למוסיקה בירושלים.
מורין היא בוגרת האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, וסיימה בהצטיינות שני תארים במחלקה הווקאלית ובמחלקה לקומפוזיציה, חינוך מוסיקאלי וניצוח מקהלות, וגם לתעודת הוראה.

למרות הכשרתה כזמרת מבצעת בתחום השירה הקלאסית-אירופית, נהדר הצטרפה בגיל 17 לאנסמבל איספהאן, שביצע מוסיקה פרסית קלאסית ושירה עממית פרסית. לאחר מספר שנים הקימה נהדר אנסמבל משלה ובמקביל להופעותיה החלה לחקור באופן עצמאי ובמימון עצמאי משנת 2000 ועד היום את מסורת הפיוטים של יהדות איראן, ובכך גאלה פיוטים רבים מן השכחה.

נהדר הינה הפייטנית היחידה בארץ ובעולם המבצעת את מסורת השירה והפיוט היהודי-פרסי. כמו כן היא שמה לה למטרה להמשיך את המורשת ההולכת ונעלמת על ידי כתיבת לחנים משלה בסולמות פרסיים עתיקים ("דאסטגאה") לפיוטים וטקסטים מן המקורות היהודיים. לחנים אלה משולבים בהופעותיה יחד עם פיוטים עממיים-פרסיים שעובדו בצורה מודרנית על מנת לקרב רבים לשמוע אותם ולהתחבר אליהם מחדש.

בנוסף, מורין הלחינה שירי משוררים רבים, ביניהם יהודה עמיחי, אורי צבי גרינברג ,אמיר גלבוע, רבי יהודה הלוי, אבן גבירול וחביבה פדיה.

מורין הופיעה בישראל בפסטיבלים רבים - בפסטיבל ישראל, פסטיבל הפסנתר, פסטיבל מדיטרנה, פסטיבל העוד, פסטיבל המשוררים במטולה, פסטיבלי הפיוט, פסטיבל צלילים במדבר ועוד רבים, ולאורך כל השנה באולמות זאפה במופעי סולד אאוט.

נהדר שיתפה פעולה עם אמנים ישראלים רבים, ביניהם אתי אנקרי, אהוד בנאי, ברי סחרוף, רונה קינן, שאנן סטריט , דניאלה ספקטור, דין דין אביב, ושלמה בר. נהדר הופיעה ב15 שנים האחרונות בארץ וברחבי העולם עם ההרכב שלה, עם הרכבים בהם התארחה ועם תזמורות בפסטיבלים למוסיקת עולם, למוסיקה קלאסית-מערבית ולמוסיקה בת זמננו. בנוסף, הופיעה מספר פעמים עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, תזמורות סינפונט רעננה וב"ש.

נהדר נמנית עם רשימת אמנים יוקרתית של ה-BBC שהוציא ב-2012 דיסק כפול למוסיקה מכל העולם, ובו היא מבצעת שיר ערש עממי-פרסי בעיבודה. הפיוט "תפילה לשלום" בהלחנתה זכה להופיע באירופה בתקליטור עולמי לכבוד 100 שנה לפרס נובל.